לקוחות יקרים, לא ניתן כרגע לבצע הזמנות באתר.
הזמנות באתר מתקבלות עד יום רביעי הזמנה לחמישי ושישי תתאפשר מיום ראשון תודה ושבת שלום

למה כדאי לאכול בריא לפני השינה?

למה כדאי לאכול בריא לפני השינה?

לא מעט אנשים מכירים את ההנחיה להפסיק לאכול 3 שעות לפני השינה ויש לא מעט תוכניות לירידה במשקל אשר מורות על אכילה מתונה בשעות הלילה. יחד עם זאת, לא מעט אנשים אינם מצליחים להגיע למצב שבו הם לא אוכלים כ3 שעות לפני השינה ועל כן, ההנחיה היא לאכול בריא עד כמה שניתן לפני השינה שכן, אכילה לא בריאה לפני השינה יכולה להשליך על בריאותו של האדם.

מדוע חשוב לאכול בריא לפני השינה?

התפיסה המוכרת היא שעדיף לא לאכול סמוך לשינה. תפיסה זאת מתבסס על מחקרים שלפיהם ההוצאה האנרגטית על עיכול המזון, נמוכה יותר בארוחות הנאכלות סמוך לשינה לעומת ארוחות מוקדמות יותר. כמו כן,  ארוחות סמוכות לשינה יכולות לפגוע בתחושה של השובע של האדם ולהוביל אותו ביום המחרת לרעב מוגבר יותר ועלייה בצריכת המזון הכללית.

חשוב מאוד להבין כי ישנה השפעה על איכות האוכל אותו אוכלים לפני השינה על הבריאות שלנו. בהחלט לא כדאי לאכול לפני השינה אוכל לא בריא, אלא כדאי להקפיד על הבריאות של המזון אותו צורכים. אכילה של מזון לא בריא סמוך לשינה יכולה להשפיע לרעה על איכות השינה. מעבר לכך כאמור, אכילה לא בריאה בסמוך לשינה, עלולה להוביל לרעב מוגבר ביום המחרת, כך שהאדם יצרוך בהתאם לרעב המוגבר כמות גדולה יותר של קלוריות מכפי שגופו שורף ובטווח זמן רחוק, הוא יעלה גם במשקל. בכדי שלא לעלות במשקל ובכדי להנות מאיכות שינה ומבריאות מיטבית, כדאי מאוד לבחור את האוכל שאוכלים לפני השינה בקפידה ולהקפיד שהוא יהיה בריא.

איזה אוכל כדאי לאכול לפני השינה?

הנה כמה מתכונים לארוחת ערב בריאה שכדאי לאכול לפני השינה:

ראשית כל: סלט אורז שחור ובצלצלי שאלוט. בכדי להכין 2-3 מנות של הסלט המדובר יש להכין מראש: כוס אורז שחור לאחר בישול וסינון, 6 בצלצלי שאלוט שחוצים לחצאים, בטטה גדולה שקילפתם וחתכתם לקוביות קטנות, כוס של פטרוזיליה קצוצה, 4 כפות של עלי נענע קצוצים, גמבה אדומה אחת שחותכים לקוביות, 3 כפות של עלי טימין, 3 כפות של זמן זית, כפית של מלח גס, כפית של פלפל שחור גרוס. לרוטב של הסלט יש להכין: 3 כפות של שמן זית, חוץ כוס מיץ לימון, כפית אחת של פלפל שחור גרוס, 2 כפות של סילאן, 2 שיני שום כתושות, כפית מלח וכפית פלפל.

כיצד מכינים?

מערבבים בקערה את הגמבה, קוביות הבטטה, הבצלצלים והטימין יחד עם מלח, פלפל ושמן זית. לאחר מכן אופים את התערובת בתנור על 180 מעלות. כאשר התערובת משחימה מוציאים אותה. לאחר מכן מערבבים את הירקות עם האורז. מכינים את הרוטב מכלל הרכיבים ושופכים על הסלט.

ירקות בתנור – צלויים במרינדת יוגורט-כורכום

בכדי להכין 6 עד 8 מנות יש להביא: 2 בטטות קלופות, 2 סלקים או לפתות קלופים, 2 תפוחי אדמה קלופים, 2 שומר קלופים, 2 בצלים אדומים קלופים. למרינדה יש להביא: 3 כפות של כורכום טרי, 4 כפות של מיץ לימון, חצי של כוס שמן זית, 2 שיני שום, חצי כפית של צ'ילי יבש וכתוש, מלח ופלפל. לרוטב יש להביא: כפית של כורכום טרי ומגורר, כוס יוגורט טבעי עם חמיצות עדינה, שן שום כתושה, כפית קליפת לימון, מלח ופלפל. חופן של נענע טרייה להגשה.

כיצד מכינים?

יש לחתוך את כל הירקות באופן גס. לאחר שמערבבים את כל חומרי המרינדה, יש להוסיף גם את הירקות ולערבב אותם היטב. יש להעביר לתבנית, לכסות בנייר כסף, לחמם מראש תנור ל200 מעלות ולאפות כחצי שעה. לאחר חצי שעה מסירים את נייר הכסף ואופים עוד רבע שעה. לאחר מכן יש לערבב את כל החומרים של הרוטב, לשפוך על התערובת ולפזר מעל עלי נענע.

 

 

 

 

לפרטים והזמנות

האתר נסגר להזמנות ראש השנה, החנות תהיה פתוחה לרכישה ללא הזמנות בערב החג החל מ 06:00 - 13:00

לקוח יקר, האתר יסגר להזמנות ביום רביעי בשעה 10:00 (שוק האוכל פתוח ביום שישי)

לקוח יקר,
* האתר יסגר להזמנות ביום רביעי בשעה 10:00.
* הזמנות בתקופת החגים יתקבלו באיסוף בלבד.
* שוק האוכל פתוח ביום שישי

רשום לאתר? התחבר כעת

  • לחצו כאן על מנת להמשיך בתהליך הרכישה ללא יצירת חשבון.
  • במידה ותרצו ליצור חשבון בחרו את כל המוצרים ובעמוד התשלום סמנו ✓ ב"פתיחת חשבון" והזינו סיסמה רצויה

שימו לב כי לקוחות רשומים מקבלים 5% הנחה בזמן הרכישה

דילוג לתוכן