לקוחות יקרים, לא ניתן כרגע לבצע הזמנות באתר.
הזמנות באתר מתקבלות עד יום רביעי הזמנה לחמישי ושישי תתאפשר מיום ראשון תודה ושבת שלום

טבעונות לספורטאים: שיטות לשיפור התפקוד והביצועים הספורטיביים

ספורטאים רבים מקפידים על תזונה מוקפדת במטרה לייעל את הביצועים הספורטיביים שלהם ואת זמני ההתאוששות, ובשנים האחרונות, טבעונות לספורטאים התגלתה כבחירה פופולרית בכל ענפי הספורט, מרצים חובבים ועד לכוכבי ספורט מקצועיים.

תזונה טבעונית מבוססת על התמקדות בירקות, פירות, דגנים, אגוזים וזרעים, והימנעות מכל המוצרים שמגיעים מהחי, ומאמר זה מציג את האופן שבו טבעונות מועילה לספורטאים, תוך התייחסות לשיקולים תזונתיים, יתרונות ביצועים והפרכת מיתוסים נפוצים.

טבעונות לספורטאים: השיקולים התזונתיים

יסודות טבעונות לספורטאים הם צריכה מאוזנת של חומרים מזינים חיוניים, ובעיקר תחליפי חלבון, שניתן למצוא בשפע במקורות צמחיים כמו מוצרים שונים שמבוססים על חלבון אפונה, עדשים, חומוס, טופו וקינואה.

רכיבים אלו חשובים להגנה על השרירים, ובמיוחד ברזל חשוב להובלת חמצן, וניתן למצוא אותו במקורות של ירקות עם עלים ירוקים ודגנים מועשרים, בעוד שסידן, החשוב להגנה על העצמות, מצוי בשפע בברוקולי ובחלב צמחי מועשר.

ויטמין B12, שנמצא בדרך כלל במוצרים מן החי, דורש תשומת לב

תוספי מזון או מזון מועשר מומלצים בתפריטי טבעונות לספורטאים על מנת לשמור על רמות נאותות של B12, וחומצות שומן אומגה 3, החיוניות לתפקוד הלב ולתפקוד הקוגניטיבי, ניתן להשיג מזרעי פשתן, זרעי צ'יה ואגוזי מלך.

תזונה טבעונית לשיפור התפקוד

ספורטאים רבים מדווחים על עלייה ברמות האנרגיה וזמני התאוששות מהירים יותר לאחר מעבר לתזונה טבעונית, בזכות צריכת נוגדי חמצון, הנלחמים בלחץ חמצוני הנגרם על ידי פעילות גופנית.

בנוסף, תזונה מבוססת צמחים מובילה לעיתים קרובות למשקל גוף בריא יותר ולהפחתת הדלקת, מה שמוביל גם לשיפור הביצועים הספורטיביים.

תזונה טבעונית לספורטאים לשיפור הסיבולת

רצי מרתון ורוכבי אופניים, עשויים להפיק תועלת במיוחד מתזונה טבעונית, בזכות תכולת הפחמימות הגבוהה שתומכת בשחרור אנרגיה ממושך, וחיונית לפעילות סיבולת. התכונות האנטי דלקתיות של מזונות צמחיים רבים יכולים לסייע גם בהתאוששות מהירה יותר והפחתת כאבי השרירים.

שיפור הכוח

לספורטאים שמתמקדים בפעילויות כוח, כמו למשל מפתחי גוף ומרימי משקולות, המעבר לתזונת טבעונות לספורטאים עם תכנון מוקפד תומכת בפיתוח שרירים ובעלייה בכוח. המפתח הוא לצרוך מספיק קלוריות ותחליפי חלבון על בסיס צמחי, כמו חלבון אפונה, קטניות ואגוזים שמספקים פתרונות הולמים לצרכים אלו.

הפרכת מיתוסים נפוצים

אחד המיתוסים הנפוצים קובע שאי אפשר לבנות שרירים עם תזונה טבעונית, אלא שספורטאים טבעונים רבים ביטלו מיתוס מיותר זה באמצעות השגת כוח ומסת שריר משמעותיים.

תפיסה שגויה נוספת היא חוסר הגיוון בתזונה טבעונית. במציאות, המגוון של מזונות מהצומח מאפשר מגוון רחב של טעמים וחומרי הזנה.

כמה מילים לסיום

טבעונות לספורטאים היא גישה תזונתית מעשית ומועילה, ועם תכנון קפדני, ספורטאים טבעונים יכולים להשיג את כל הצרכים התזונתיים, לשפר את הביצועים שלהם וליהנות מתזונה מגוונת ומשביעה.

בדומה לכל תזונה, לצרכים ולהעדפות האישיות יש תפקיד חישוב, ולכן חשוב להתייעץ עם תזונאי כדי לוודא הרכבת תוכנית תזונה מאוזנת ויעילה.

לפרטים והזמנות

האתר נסגר להזמנות ראש השנה, החנות תהיה פתוחה לרכישה ללא הזמנות בערב החג החל מ 06:00 - 13:00

לקוח יקר, האתר יסגר להזמנות ביום רביעי בשעה 10:00 (שוק האוכל פתוח ביום שישי)

לקוח יקר,
* האתר יסגר להזמנות ביום רביעי בשעה 10:00.
* הזמנות בתקופת החגים יתקבלו באיסוף בלבד.
* שוק האוכל פתוח ביום שישי

רשום לאתר? התחבר כעת

  • לחצו כאן על מנת להמשיך בתהליך הרכישה ללא יצירת חשבון.
  • במידה ותרצו ליצור חשבון בחרו את כל המוצרים ובעמוד התשלום סמנו ✓ ב"פתיחת חשבון" והזינו סיסמה רצויה

שימו לב כי לקוחות רשומים מקבלים 5% הנחה בזמן הרכישה

דילוג לתוכן